bla bla....

ja då va det helg igen då!!
kommer bli tvungen att åka till jobbet ett par timmar för att avslute lite saker som ej hanns med i går.
tar med ungarna så blir man inte så långrandig där.

sedan jag fick min ny mobil i går har jag nu lagt upp en media server där jag när jag vill kan gå in och plocka ner musik,film och tv till den.
ska prova detta någon dag när det är segt på kontoret.... koppla upp sig på mobilen och sedan sitta å smyg glo på någon av mina tv-serier jag följer elller kanske en hel film....

har även lärt mig att med nero 7 kan man bränna en mp3 dvd och på den för det plats mellan 1000-1500 låtar i mp3 format!?? så cirkus 100 album på en skiva.... sedan smäller man in den i dvd:en och kör så har man en 100 skivors mp3 växlare för den fasila summan av en dvd skivas kostnad som för mig ligger på ca: 3 kr.
kommer i håg när jag va mindre då va cd-växlare på 5 skivor da shit!!! senare kom denon med sitt monster på 100 skivor och med en prislapp på ca: 15"

lite skillnad i dag då man får en dvd spelare som klarar dom allra flästa format och med hdmi för runt 700-800kr
och sedan en mp3 dvd i den så har du samma sak den stora skillnaden är att i dom gammla växlarna kunde det ta upp till 20 sec att byta album och nu med en mp3 dvd går det på hundradelar......

så alla som brukar bära med sig bland skiva och tvinga alla lyssna på den på polarens fest kan ju snappt räkna ut vad man kan göra med en dvd som rymmer 100 av dina bästa platter!!

man kan ju bara gissa vad musik industrin tycker om denna utväckling.....
för om dom mot alla odds lyckas stoppa torrent sider som pairet bay & swebit m,m och till det lyckas få en lag ändring så att bredbands leverantörerna ska ge ut adress på IP nummer.
vilket aldrig kommer hända såläng man inte är misstängt för ett brot som ger mer en 1 år i fängelse.

sedan har dom DC++ som är en osian av privata nätverk av hubbar där det inte släpps in nya användare!!
som inte syns om man inte har adressen.... 

den dagen dom har lyckats med det!!  så kan man bränna mp3 på blue-ray skivor å dom rymmer 50 gb 10 gånger mer en dvd gör med sina futtiga 4,7 gb och med det får dom utbilda hundar som kan luckta sig till dvd och blur-ray i posten.

men det finns ju en lösning som skulle funka redan i morgon!! ta 50-80:- för ett album och inte 189:- så slutar 90% av alla pirater med det dom gör...  ja ja....  inget av det jag skrivit om det kommer hända så???

vilka 100 album ska jag bränna på mp3 dvd då??
jag har en mängd favorit album men inte 100 så hur tänker man när man gör en blad dvd av 100 album eller 1500 låtar??  någon som har tips på hur man går till väga eller kanske någon som har en färdig lista att visa??

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Erik Gadd är bra! ;)
Ha en go helg!!
Själv skall jag gå och se melodifestivalen ikväll!
Kram
Ps. Spelen......D.s

2008-02-09 @ 10:32:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0