hola amigos!

lördag och svinkalt i standen som räknas som huvudstaden?!....
idag är det tränings match på skytteholm så landet fick tydligen vänta, gör inte så mycket då jag i dag ska dra igång mitt väg bygge i tv rummet, det ska bli en Akustik dämpande vägg både lud och buller ska bort i rummet så det blir en skön stunns i rummet så mycket som möjligt av eko och resonans försvinner, detta vill jag ska leda till ett bättre lyssnings rum både för musik och film.
tanken är inte att få ett rum där man kan kötta på fett med volym utan att störa grannarna, det är väldigt sällan man kan lyssna på bra ljud vid höga volymer utan att rygga till baka för toppar å dalar i frekvens bandet, utan detta är ett försök i att få ljudet att bara gå förbi mig som lyssnare och in i dämparen och inte stutsa till baka å skapa ett eko av gammalt ljud som rör till det och förorenar min upplevelse av ljudet!??
och allt detta vill jag kunna göra på måttlig volym, jag vill inte va tvungen att kötta järnet på ljud styrkan för att just dölja alla ekon m,m med högre volym.

ja.... asså .... fattar ni vad jag skriver och vad det är jag vill nå??

sedan kommer jag till hur och med vad jag ska klä denna fina och stora extra vägg.
och det är tyg jag ska använda....... jag är ingen tyg kille ska sägas..
ska man ta något som är mönstrat med risk för att det speglar sig i tv rutan eller bara köra med en färg??
lutar åt enfärgat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0