strömlöst.

vi drog till landet i fredags trots hot om sorm m,m....
men först blev det en sväng förbi vårdcentralen med melvin då han har en mycket svår hosta och möjligen lite falsk krupp. fick så klart lite att dricka av fru läkare....

sedan bar det av i golfen så det bra i däcken.
stanna i mariefred å shoppa loss på systemet allt det där man kan tänkas dricka när man är på landet!!!

väl framme va det kol svart och kalt så klart.

men jag är ju flink med tändare å ved så snart brann det i spisen och värmen va på god väg!!!

så kom lördagen...... rusk å mörker nästan hela dagen. åkte till ÖB för att handla anten kabel till tv:n då vi i brist på annat möblerat om i stugans tv-rum. men nej då inget av det vi skulle ha fans på ÖB så det blev ett limm-sklätt bara.....

väl i stugan igen så va klockan redan 4 typ och jag la mig på soffan med en kall..... å fia fixa med maten å ungarna slogs så det yrde.

DÅ ringer min mobil och jag svarar lite segt i luren då jag likt en gubbe slumrat till lite...
det visar sig vara en kille från blocket som jag mailat för jag ville köpa en liten motorcyckel till melvin i hemlighet...
han som sålde bågen fanns en mil bort och va nu sugen på mitt bud!!
så jag hoppa upp ur soffan likt rönnerdal och for ut i bilen med några snabba ord i flyckten till fia att jag snart skulle komma tillbaka!!!

och nu va det full storm ute!!! skit väder å blött.

väl frame vid gubben som sålde bågen så va första frågan om jag sett några nerblåsta träd???
skit i träden tänkte jag.

och där stog den!!! melvins nya hoj.
image73

fin och helt ny.... nästan....

mins när jag va lite och fick min första båt av mamma å pappa hur jävla glad man va då!!!
nu är vi inga pirater i familjen mer å fia blir sjösjuk av ett glas vatten så melvin fick denna istället!!

kan säga att jag körde hem mot stugan med 1000 fjärillar i magen och mycket nöjd med hojen i skuffen.

väl hemma fick jag frågan vad jag hadde i bilen??? av vilda....
så jag bestämde mig för att visa den nu trots att jag enligt planen inte skulle det utan skulle ta fram den till frukosten dagen efter!!!

tror inte melvin fatta vad det va han fick?? han hoppa upp på den och såg lite så där borta ut....
han va tyst länge....... sedan visa det sig att han inte va säker på om det va en ricktig motor-cross......
så vi stega ut i mörkret å starta den!! då tändes ögonen som två hel-ljus på tunnisen!!! och så vred han på gasen så den varva fult!! och just då gick strömmen i hela byn!!!! så maten som stog i ungnen blev ej klar.
utan vi duka fram smörgåsar m,m istället.tog även fram the king!!!
image74

vinet som jag hittat på systemet dagen innan!!!! ett av dom bästa vin jag smakat!!
och en helt under bar bild på flaskan.

sedan blev det yatzzy och tp. barna somna och strömen kom tillbaka å vi hadde öppnat en bag-in-box.

söndagen började med strålande sol och 5 +!!!!









allt är filmat med min mobil så det är inte knivskarpt men va fan!!
kan säga att det finns stunder i mitt liv nu där melvin ger mig rysningar och panik.....
inte lätt att släppa taget till 100% och låta han få veta vad som händer när man inte har koll på det man gör och hur ont det kommer att gör då!!! men killen är så lycklig och har nu den frihet jag fick med min lilla gulabåt!!!

image75
image76

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Ser grymt härligt ut!

2008-01-20 @ 17:41:49
Postat av: Din far och mor.

Snyft!!!! Vi blir så glada när vi hör om vad "Banan split" betydde för dig!!!! härligt!!!

Lika fantastiskt roligt för Melvin!!! Sicken farsa han har!!!

Kram från oss båda!

2008-01-20 @ 17:43:19
Postat av: Storasyster

Nu har jag en kille här hemma som håller på att gå upp i atomer!!!!!
Snälla!!
Är det ngt strul?
Han väntar och väntar...rusar till brevlådan varje dag!

2008-01-22 @ 10:19:12
Postat av: Din far.

Vad är det han väntar på???

2008-01-22 @ 18:24:40
Postat av: Mr.Zell

ja ja!! jag fixar.... jag är lite slapp av mig jag vet!!!

2008-01-23 @ 11:52:24
URL: http://vinterpalmen.blogg.se
Postat av: matte-mannen

han måste vara världes lyckligaste pojk å det står en annan liten pojk på 5år å tindrar me ögonen å undrar om det inte är dax å hälsa på melvin på landet snart........

2008-01-23 @ 17:58:13
Postat av: Danne aka GMT

Åhhh, vad coolt. Nu vill jag också ha en egen cross! Du är en fin Pappa!

2008-01-23 @ 21:40:13
URL: http://thrasher.blogg.se
Postat av: Linnea

Shit vilken grym överraskning.
Jag får väl jämföra det med när jag fick Anna-Klara då.. Bara det att det gick i en lite lugnare lunk för det mesta :)

2008-01-24 @ 10:46:23
URL: http://densistebloggaren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0