igår va det måndag!?

vårat bredband har inte funkat på 16 timmar + att jag jobbar lite kväll nu mer för att lösa lite effektivitets problem och med det hitta vart tiden tar vägen!!

har kollat lite på ett systen som kallas kaizen:

Kaizen (kanji: 改善, "förbättra") är ett begrepp inom management myntat av Taiichi Ohno (大野 耐一), "fadern" till Toyotas produktionssystem. I Sverige används ordet främst om ett förhållningssätt till kvalitet inom företag, där aktiviteterna ständigt förbättras genom många små modifieringar. Kaizen innebär alltså strävanden efter kontinuerlig förbättring och handlar inte om att radikalt förändra processer. Målet med kaizen är att minska slöseri inom företaget, det vill säga eliminera moment som innebär kostnader utan att de tillför något värde. Åtgärderna inom kaizen begränsas inte till det enskilda företaget utan omfattar också såväl leverantörer som personalens hälsa och välmående utanför arbetsplatsen.

ja ni som vill kan ju läsa själva om vad det är och varför det funkar som det gör! jag vet redan att det är så man ska tänka.

måndag är som bekant vägar dagen!! ni som läser min blogg vet vad jag vägde förra veckan så det skriver jag inte igen! har ni inte koll på det så är det bara att letta fram det här.

min nuvarande vickt efter 3 veckor är 100,1 kg....

måste också säga att jag nu kommit in i fasen som jag brukar förklara som att man är kall i huvudet......
det är som att huvudet tar in mer syre när den har ett beroende mindre att ta om hand.
men jag har ju inte bara slutat med socker och kholhydrater utan även snus så det är 3 saker mindre som min kropp har att begära för att jag ska tjäna mig glad och lungn.

mitt mål med detta är 90kg.

kommer berätta en anna sak snart med!!!! har att göra med att jag kanske ska plugga lite??? vet hur jävla skoj det va sist jag prova det..... men denna gång kommer det leda till något mycket bättre en innan!!

roger roger över och ut.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Plugga! Låter roligt!
Berätta mera!

2008-02-12 @ 14:16:08
URL: http://densistebloggaren.blogg.se
Postat av: Linnea

Grymt bra viktnedgång förresten!

2008-02-12 @ 14:18:28
URL: http://densistebloggaren.blogg.se
Postat av: Din far.

OJojoj! Så mycket jag har jobbat med Kaizen i mina dar som konsult. "Växa med förändring" hette ett uppdrag jag hade under flera år för ABB. Det handlade om precis samma saker som du är ute efter. Tror tom att jag någonstans har kvar den bok som vi gjorde åt dem.

Det här med "ständiga små förändringar" är svårt men om man lyckas väldigt effektivt. Krävs att alla vet vad man menar!

Lycka till både med detta och studierna!
Kram!

2008-02-13 @ 08:38:27
Postat av: Danne aka GMT

Fett broshan! Jag kömpar själv, fast jag orkar inte hålal på med en massa diet, jag tränar o springer bara! Men visst är det coolt när kroppen rockar!

2008-02-13 @ 18:21:24
URL: http://thrasher.blogg.se
Postat av: Mr.Zell

ja det är underbart!!!
så jag å fia boka en vecka i solen på allin hotell...

2008-02-13 @ 22:05:54
URL: http://vinterpalmen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0