DH-set up.

har som jag tidigare nämt saknat ett dh-åk...
har kollat runt lite och kommit fram till två alternativ.

alternativ 1:  Fibretec 975 Speedboard.

eller allternativ 2: rayne The Nemesis




när jag letat så vill jag ha en bräda som har kort stå yta mellan 24"-30" då jag har ganska korta ben och för att slippa gå runt på brädan för att stå bra för tajta kurvor m,m!!
brädan i sig får gärna ha hjul bas runt 30"-35" så man har skyst tryck på båda truckarna hela tiden!!
vill även kunna ha ett skönt stöd i tuck för bak foten.

kan säga att alt 1 ligger bra till just nu!! då den bara är lätt,finns i stan och är snyggare.
stödet för bak foten blir alla hagland både fram å bak.

Kommentarer
Postat av: Niklas

Har du kommit fram till något beslut? fick själv min efterlängtade bräda igår. helt underbar i högis. vill bara testa den i ännu högre farter....

2008-05-10 @ 07:34:04
Postat av: Mr.Zell

litar åt fibertec brädan!!

2008-05-10 @ 08:22:18
Postat av: Niklas

Det enda man behöver ta i beaktning är väl hjulbasen på fibretecbrädan, inte för att jag vet vad den är på rayne... har ju så gott som samma bräda fast topmonterad fibretec och jag e så sjukt nöjd....

2008-05-10 @ 09:59:22
Postat av: Anonym

ja jag får nog slå till på den då!! och ett par speed vents.

2008-05-10 @ 12:36:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0