nytt project.

som ni inte missat så har vi nu en projector i lyan.
detta har skapat en ny byggar glädje hos mig trots det mycket struliga vista bygget jag just avslutat!!

nu när jag nästan har en 100% hembio så saknas det ju en htpc (home theater PC).
alltså en helt digital tyst media dator som kan spela uppallt i från gammla dvd filmer till dagens blu-ray.
kommer även att bestyka den med ett tv-kort för digitala hd-kanaler så att den digitala singnalen aldrig bryts! utan flödar i okapad ström rätt ut i min projektor!!

källa till mit bygge blir: http://www.tystpc.nu/ .
som donator till detta bygge kommer min gammla dator få lämna sitt chassi och plask ner i ett stilrent htpc chassi.
så den enda kostnaden blir tv-kort och chassi! då jag redan har 6 hårddiskar som ligger i hyllan och 4 i nya burken.
kommer ej köra vista på denna dator utan håller mig till gammla hederliga XP.
det sköna i sången är att jag nu kan göra mig av med en massa gammalt elecktronic skrot i form av dvd spelare och digitalboxar som man samlar på i en ej så fin stapel!!

det ända jag kommer ha är min hembio stärkare och htpc.
så nu har man ett delikat jobb med att hitta ett fint svart chassi som är lika stort som biostärkaren!!

genom detta kommer jag också bli av med 10-15kg kabel som ligger i en jävla röra bakom den ej så fina bänken skaerna jag ska göramig av med står!


något i den stilen är det som får mig att spinna som katten!
men häslst hel svart. och gärna med lite mer skärm på.

har som första seg i detta bygge nu fixat ett hemma nätvärk att köra våra datorer i!

har redan min gammla som mediacenter men ack så 2007.... nu är det mot skyn och högre...

inga tangentbord och fula musar som man bara slänger i vägen när dom är kass!!

detta komer va ett bygge som präglas av min personliga fetisch för nokia och den kommande tekniken som kallas dlan eller Pnpn som möjlig gör att jag med en dlan klassad produkt kan styra alla mina dlan klassade elektonic prylar i hemmet eller i vardagen för den delan med.

som att tända å släka ljuset i ett annatrum eller dra på espresso bryggaren när jag parkerar moppen på baksidan huset så man har en najs kopp klar när man öppnar ytter dörren. "lucktar gott att komma hem till"

som ni fattar så har denna teknik stora möjligheter att va interacktiv med många komponenter å styra dessa på mogna sätt.

ja... mitt nörderi i media svängen och allt med det kommer alltså gå in i en ny fas!!
ut med det dammiga,gammla,tunga,dova och skitiga 90talet och in med det lätta,lilla och frächa 2009.

ses när asfalten är 16 grader igen.


Kommentarer
Postat av: Din far!

Johan! Vi har ett komplett Multimediasystem inbyggt i vårt nya hus. Du måste komma hem till oss och hjälpa oss hur vi skall använda det!!!



Kram! Pappa.

2008-09-21 @ 21:41:02
Postat av: Mr.zell

japp det ska jag göra så fort som möjligt när ni flyttat in!? då kommer vi hela familjen tror jag!

axel vill att vi kommer till han med och kollar lite på hur han har det så det kan nog bli en matig och social tripp vad det lider!

2008-09-22 @ 18:54:59
Postat av: matte the maaan

din lilla prylbög där..............

2008-09-22 @ 19:51:40
Postat av: Danne

D va som fan vad du pimpar ditt hem du...Roligt, får komma o kolla sen!

2008-09-22 @ 21:45:53
URL: http://thrasher.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0