ras!!

ja då har min nya dator rasat!!!
det hela gick åt skogen vid 7 tiden i fredags då jag märkte att hårddisken som har namnet C: började klicka!!
detta är ett täcken på att den inte har kontackt med operativ systemet...
och med vana gör jag en back up på hela hälig heten och väntar på raset!!! och nu har den rasat!!
hårdisken va 14 dagar gammal så det blir en ny på garantin.
det tråkiga med att det va enhet C: är ju att det är alltid på den som operativ systemet ligger på så det blir att instalera om allt på den nya och det är inte kul.
som tur va blev ingen av mina andra 6 hårddiskar skadade så inte mycket jag blev av med.

men man lär sig ju något nytt varje gång det händer något med burken.
en del av mina nörd polare tror att det är vista det är fel på?? men det tror inte jag.
jag tror helt enkelt att det är ett måndags ex jag fått.
kommer byta märke på HDD en då till seagate som är det bästa märket tydligen....
ligger lite högre i pris men det är det värt att slippa riva i sär burken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0