öl!!

nu e jag hemma igen från sälen!! skönt...
men att vara med nära å kära är tok trevligt det med.

och när jag kom hem låg det ett paket på dörr mattan från landet i väst!!!

min öl jästs kultur hade kommit 14 dagar innan utsatt tid!!! Wiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!
så jag drog igång för kulturen på den på stuts.
i morron hämtar jag mitt micro bryggeri!

denna första bryggd blir en ale med stora drag åt en lager.
men jag kan inte jäsa en lager då den ska kall jäsa vid ca 9 grader och till det måste jag ha ett kylskåp så det får bli en ale som jäser vid 20 grader men med smak av ett lätt lager med stor kropp.

detta ska bli sjukt trevligt att lära sig!!

jag kommer bjuda in till smak kvällar när jag kommit en bit in i detta för att sedan skapa mitt öl!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0