min medecin!! "ordblind"

jag är en hjälplöst beroende teknik-nörd med bivärkningar som data-nördande och svår steriofili som ger sjuk domen extremus-kretikus och extremt hårda  åsikter om vad som låter och är bäst för alla!!

jag stog å valde mellan några lurar innan jag köpte min hero!!
till en börja va det meningen att det skulle bli en N97:a men jag va lite cool och ville se vad den fick för ord av oss i vardan! och det vet alla att nokia nått toppen med n95! och sedan dalat.

så när nokia är ur leken och WM mobiler så är valen rätt få!! ja så finns ju sony felsonn med... eller?? det är väll ingen som kör volvo 240 nu mer eller??
när jag talar om teknik är det alltid top of line å dit kommer aldrig sony felsonn igen.

stog till slut i butiken med en frukt 3gs och en Htc hero i var hand...

3gs:en är en ricktig kuk längare!! mycket bra på många saker.
dock faller den platt på muliti task å allt knäckande hit å dit för att bli nöjd.
sedan är det så att den är mer  en assesoar än ett värktyg om man då inte använder den som kokain spegel som 90% av pappas pojkar på sture plan gör tack vare det äckta glaset i skärmen.

hade inte säljaren sackt till mig detta så hade jag suttit med en 3gs 32gb nu och kanske varit nöjd.

nu sitter jag med en hero och är sjukt lycklig!!
det första som slår mig är den massiva batteri tiden mot min n95-2.
efter sedvanligt fingrande på luren och en skills mässa senare så börjar man få en bild av hur man kan ha det i luren!

film å musik är viktigt och måste finnas till gängligt via min hemma server!
här kommer herons stora för del: Android Market!! där nästa allt är gratis och bara att dra rätt in i luren!! hade jag haft en iphone 3gs här skulle det kosta eller var tvungen att jaila den och med det förlora all garanti.

nu när det handlar om öppen källkode så finns programen man vill ha snabbt och gjorda av utväcklare som vill.

sackt å gjort!! in på Android Market och 5 min senare var hemma serven och min htc hero som ett gammalt par!!

yterligare lite letande på Android Market så hitta jag kod scanner och diverse progg man behöver...
så som server alarm som larmar till mobilen var jag än är om det blir något fel i den! och då är det bara att till exempel bara att starta om den via mobilen när man ligger på stranden eller var man nu är!!

säg att man sitter å skiter på en toa i grodlårs landet och fått en slänga av extremt dålig mage!?
nu talar vi max 3 meter från toa.
då vill man kunna dra ner någon film eller serie till nallen så man kan sitta där man sitter å njuta av film!
in på serven via webben och sedan öppna filmen å strömma den till luren.
helt plötsligt är toan i grodlåsland ett tv rum som lucktar skit.

ja å äkta gps m,m är ju standard i mobiler nu mer och ett måste.

alla sociala nättvärk finns och kan nås var man än är.

ja ni fattar!! detta är tunga droger för en nörd av rang!!

så jävla skönt att slippa cert hit å cert dit för att kunna fixa luren på det sättet man vill ha det!!

http://www.htc.com/www/product/hero/overview.html

klicka på länken å njut! och ska ni ha nytt köp med öppen källkode!! om 3 år är 20% av alla mobiler i öppen källkåd... vad tror ni detta går för it värden!? byteshandel är det som gäller igen!

till sist vill jag posta denna låt igen... tror den gjort mitt liv! och den säger rätt mycket om hur jag har det och vill få det...
åter igen så är insickt det godaste som finns!!!




har nog alltid varit den jag är men nu ska jag leva som jag vill med och det kommer troligen leda till en ny johan!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0