VINTER HJUL PÅ.

vakna tidigt i dag......  och likt en silver rygg blicka jag ut över min flock allt verka lungt.. kolla till honan och konstatera att ingen brunst på gick. beslöt mig för att lämna flocken då allt va som det skulle och inga direkta hot fanns i reviret.

som den alfa hane jag är drog jag på mig varma kläder och gav mig ut i kyla där stora flingor dala från den gråa skyn.
väl framme vid vilddjuret (bilen) hoppa jag in och starta upp den.
den morra lite grinigt och visa tydlit att den va missnöjd över att ha sommar hjulen på och dansa av och ann på vägen där jag styrde den..

väl framme på garage uppfarten gick själva bytet av sommar hjul till vinter hjul lätt som en plätt.

hassla av en gubbe ett sett kompletta vinter hjul med nya alu-fälgar och nya gislaved Softfrost 2 för 3500:-
ny priset för detta paket kosta i inköp 8800:- så jag är nöjd med min prut tecknik....

tog vilddjuret(bilen) på en tur i blöt snön och nu visa hon inga täcken på oro utan stäva fram som ett stryk-järn på en fucktig skjorta. 

parkera bilen och gled upp till lyan med ett belåtet flin på läpparna och vänta mig en hel hög med super lativ från min flock!! och nej det va ingen som snåla med dom!!

image38

         


Kommentarer
Postat av: Din far!

Tjenare, Flockledaren!

Låter som en juste morgon och bilden på Alfahannen och honan understryker bara detta!!!

Kram! Pappa

2007-11-25 @ 12:07:28
Postat av: Storasyster

Hahahahaha...vad bra skrivit!!
Bilden känner jag igen...
Kram! Hälsa flocken!

2007-11-25 @ 16:01:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0