så då va det klart!! och nu nytt.

ja nu har jag fixat fin liret på burken och den surrar på i lungt och fint tempo!!
så nu har jag avslutat det projeckt och med det ett mindre som står i garderoben!!

så nu ska jag ta upp ett annat gammalt projeckt jag haft ligande ganska länge....
har inte varit 100 på om jag skulle slutföra det innan.
men nu när jag va hemma i sommar så fick jag mycket tid till att fernula på lösningar i mina många projekt...
och har nu slutfört dessa fernulingar i just denna sak!?

det kommer bli ett vacuum bord med måtten 40*130cm med ett lock på som är som ett jätte stor gummi läpp med en ram i stål under burdet kommer min lilla kompressor stå och en vacumpump konverter som med hjälp av tryckluft skapar vacuum och även har en elektrånisk tryckventil som vid önskat vacuum stänger av kompresson,
och när vacuumet släppt lite så slår den på igen för att åter skapa önskat vacuum!
allt detta kopplat till bords skivan som jag skapat ett rutmönster i så att trycket ska fördelas gämt över hela ytan,
sedan tar man önskad form och plaserar på bordet...
sedan lägger man det som ska formas och härdas under vacuum på formen, sedan fäller man ner locket av gummi
förseglar ramen och slår sedan på kompresson och allt lamineras i vacuum.

varför undrar nog många??

jo för om man ska ha ett super starkt composit-lamminat så måste det va fritt från luft-bubblor.
och vad jag ska press i denna vacuum-press vet nog dom flästa som känner mig.

det ända jag skanar till att dra igång detta är en del!!!! bordet och locket har jag martial till redan sedan läng.
så nu ska jag lägga en order på den saknade delen sedan kommer jag spåtta ur mig styva lamminat till vad man önskar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0