dragen vid näsan!?

har varit på resturang Aquavit Grill & Raw Bar som är marcus samuelssons till 15%...
marcus är en av swedens bästa kokar och har fått alla dom stora utmärkelserna man kan få i USA och till en viss del även i europa..

jag personligen gillar hans still myckeT och kan likna min mat vid hanns.
jag gillar okompliserade smaker och använder mig sällan av mer en 3-4 smaker på en tallrik detta för att få en tydlig och ren upplevelse när man äter, vill man ha mer smaker så ska man äta fler rätter!!

hur som så gick vi dit och har rätt upp skruvade förväntningar på det hela..... ska ju va en av New yorks och usa´s bästa krogar som flyttat till STHLM!!!

när man kommer in i lokalen är det som man kommer in i ett mycket strickt rum.
äckligt stilrent och rakt.... något jag hatar så det blir en 0 på en skala av 10.
det roligaste i detta rum är en naken kvinna på en 4*3 meter stor tavla...... gissa om dom så kallade feministerna älskar det.....

sedan kommer förrätten in!! jag slog till på en hummer rulle med bacon och citrongranite"spritskumm typ" 195:-

detta såg nice ut!! men är kanske den sämsta hummer rätt jag ätit i mitt liv!!! smakar varmrökt lax oxh har en fadd smak inte alls pigg/klar.... graniten som ska va som ett kompackt skum med hjälp av äggvita va en shot med citron vodka??? rena skiten!!! 0 av 10 på den med.

varmrätten.... 275:-

halstrad tonfisk med sjöborre och bönragu. här slår det mig!!! detta är den bästa tonfisken jag ätit ever!!!
ortoligt enkel och underbert gott!!! har blandat i lite soltorkade tomater och färsk papaya som blev jävligt gott i hop???10 av 10.

efter rätten kommer nu!?:

tog en chees cake för det är gott..... sorry inte värd att nämna!! troligen så har dom någon jävla ny tänkare i kall köket som borde sågas vi fotknölarna!! nog om det!! 1 av 10.

så om ni ska gå till denna krog... boka aldrig bord,kom tidigt och ät bara varmrätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0