det tränade ögat!!

så då va det dax att skriva lite till då!!
ryggen är som den är men lite bättre i alla fall!!

så till nörd infot!! jag har ju comp-II truckar på min buttboard med 8mm flytande hjul axel.
när jag va å körde SM i falköping för ett par veckor sedan märkte jag att den flytand axen inte va så flytande??
när jag satt på butten och försökte snurra på axen som ska snurra även om hjulen står still så upp täckte jag att den inte alls kunde snurra??? troligen på grud av att axlen är lite böjd när den har max belastning och då agerar som en vanlig truck utan flytande axel!!

max belastning får comp-II truckarna i start och i kurvor där man nästan sitter upp och har hela sin tyngd på fram trucken.
alltså där det är som bäst att ha max rull!! där kommer min teori in som jag haft länge angående 8mm axlar!! att dom är för klena!!

lösningen!!! såklar så fixar jag axlar i 10mm tjockt gods som är 2 mm fetare och med det tror jag mig ha löst problemet!
till detta måste man ju ha nästa sak jag hävdar är bättre och hållbarare än 8mm.



låter er med tränat öga gissa vad detta kan va för lager!!
men ihop med ett set 70mm hjul på 84-88a tror jag mig hittat den snabbaste combon på planeten vi bebor!!
veckan som kommer ska jag prova den i kagghamar där det enligt ögon vittnen ska gå att komma upp i 80-90 med butt!!
men kommer köra med lime hjulen då för att inte nöta på mina hemliga super sulor som ska smugglas till EM osett.
och till er som tror jag gillar gunde svans så har ni helt rätt!!

mvh pryl bögen i dit land.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0