träffar?

hmm frulle dax igen.. kaffe utan mjölk nu mer då det tydligen är inne med svart kaffe??? säkert någon som skrivit det i någon mode blogg eller hälso blad... ja ja man går ju på allt så vi kör! + att det går mindre mjölk och ungarna kan få mer eller jag handla mindre ofta!? vem vet.

efter kafffet av njuter jag en påse quick diet som i går... mmmm.

sedan är det dax att få min 8 åriga son att förstå att tiden inte är något statiskt utan något som tar slut om man inte håller den. han är just nu rätt inne på att lösa vardagens problem själv med tesän "jag vet hur och kan själv"....
här ser jag hans mors drag och humör komma fram, vilket glädjer mig och roar mig otroligt.

medans jag och den 8 åriga "jag vet" killen diskuterar oss genom morgonens sysslor så finns min 5 åriga dotter runt om oss med.
där har vi en spegel bild av mig själv....
hon lyssnar noga och glider lixom med lite lojt bakom men ändå otroligt skärpt och har total koll på vad som komma skall.
hon låter melvin styra morgonen sedan glider hon efter och lyssnar lixom... men utan att diskutera vilket resulterar i att hon alltid är klar innan melvin när det är dax att gå??
detta kan bero på att hon är lite slarvigare i sitt fördig ställande av sina sysslor mot melvin som måste få det bra innan det är klart.

idag ska jag även träffa en person som jag kännt länge via internätt men aldrig träffat innan??
vi har väl kännt varandra i 2år nu tror jag det blir..
ska bli otroligt kul att se om vi kan babbla på som vanligt om sakerna vi har i hop via webben även irl som det heter.

sedan har det gått 14 dagar nu sedan fia flytta ut och allt med det.... vi ska idag träffa en kvinna som ska va ja vad kallar man det??
rådgivare i hur man lägger upp det hela med delade liv men gemen samma barn.
det som gör det hella svår är ju den ekonomiska biten då en av oss har en klart skruvad bild av den biten... "inte jag".

tror jag kommer kunna fylla på lite här ikväll igen om dagen så vi ses nog mot kvällen igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0